Pavla Vykopalová
Pavla Vykopalová
Pavla Vykopalová je "jednou z najpozoruhodnejších českých speváčok súčasnosti" (časopis OPERA NEWS), jej rozsiahly repertoár zahŕňa vokálnu hudbu všetkých žánrov a štýlov od barokovej opery až po diela 21. storočia.
Mozartova Donna Elvíra, Fiordiligi, Vitellia, Pamina a Komtesa. Dvořákova Rusalka, Smetanova Mařenka a Vendulka, Pucciniho Mimi, Liu a Lauretta, Leoncavallova Nedda, Offenbachova Antonia, Martinů Pascalina, Julietta a Catherine, Janáčkova Jenůfa, Káťa a Míla, Verdiho Desdemona, Bizetova Micaela, Straussova Rosalinda, Gounodova Marguerite atď.
Je členkou Janáčkovej opery v Brne, stálou hostkou Národného divadla v Prahe a Štátnej opery Praha.
Účinkovala v Janáčkovej Jej pastorkyni v Théâtre du Châtelet v Paríži, v Bernsteinovej Kaddišovej symfónii v Prahe, Frankfurte a Tokiu pod vedením Eliahu Inbala.
Účinkovala aj na scéne vo francúzskom Rennes (Jej pastorkyňa), v Dánsku (Káťa Kabanová) a v Budapešti ako Rusalka pod taktovkou Ivána Fischera.
S poprednými českými a zahraničnými orchestrami účinkovala v mnohých oratóriách. Spievala pod taktovkou takých dirigentov ako Jiří Kout, Jiří Bělohlávek, Leopold Hager, Eliahu Inbal, Iván Fischer a ďalší. Nahrala niekoľko CD pre spoločnosti Multisonic, Orfeo, Rosa a Supraphon.
V rokoch 2006 a 2012 bola nominovaná na prestížnu Cenu Thálie za rolu Marienky (Smetana - Predaná nevesta) a rolu Mily (Janáček - Osud). V roku 2016 ju získala za úlohu Káťa Kabanová v réžii kanadského režiséra Roberta Carsena.
V Národnom divadle Brno úspešne stvárnila úlohu Clémence v súčasnej opere Kaija Saariaho Láska na diaľku.
V decembri 2018 sa predstavila v úlohe Káti Kabanovej v Teatro di San Carlo v Neapole pod vedením Juraja Valčuhu v réžii Willyho Deckera.
V roku 2022 sa v rámci česko-francúzskej koprodukcie predstavila v úlohe Alciny (Händel: Alcina) v Národnom divadle Brno s orchestrom Collegium 1704 pod vedením dirigenta Václava Lukesa.