Tlačové správy

V Činohre SND privítame slávne divadlo z Petrohradu
Publikované dňa: 10.04.2018
V nedeľu 22. apríla o 19.00 hod. sa divákom Slovenského národného divadla predstaví oceňované petrohradské Veľké činoherné divadlo G. A. Tovstonogova s inscenáciou Ostrovského Búrky. Aj tento hosťujúci titul prináša nový pohľad na klasiku a uvádzame ho ako súčasť sezóny svetovej klasiky.
Posledná možnosť vidieť grand operu Židovka
Publikované dňa: 09.04.2018

Inscenácia Halévyho opery Židovka bola na scéne SND veľkou udalosťou, ktorá prilákala do Bratislavy viacerých zahraničných divákov a odborníkov. Svetovo uznávaný operný režisér Peter Konwitschny sa podujal inscenovať túto menej hrávanú operu francúzskeho majstra s jemu typickým spoločensky angažovaným výkladom. Témy dneška ako intolerancia, xenofóbia, podozrievanie všetkého neznámeho sú problémami, ktoré „visia“ vo vzduchu, a to nielen na Slovensku. Isto sa všetky neduhy súčasnosti nedajú vyriešiť jednou veľmi pozoruhodnou opernou inscenáciou, ale možno na ne upozorniť zaujímavým výkladom, ktorého emotívny dosah môže byť niekedy účinnejší ako strohá správa v médiách.

Šarmantný Ravel pozýva 26. apríla do historickej budovy SND
Publikované dňa: 09.04.2018

Komická opera Španielska hodinka a lyrický balet Dafnis a Chloé je po jesennej premiére opäť na programe. Impresionistu Mauricea Ravela nazval Stravinský „švajčiarskym hodinárom“. Ravel, ako zberateľ mechanických hračiek, mal blízko k spomínanému prostrediu. Stravinský však týmto prívlastkom oceňoval precíznosť a sofi stikovanosť Ravelovej hudby hýriacej farbami a dokonalej v inštrumentácii. Šarmantná klasická komediálna zápletka plná groteskných situácií, nás v Ravelovej opere zavedie do hodinárstva – rozptýli, ale trochu aj „pošteklí“, aby sme sa zamysleli nad tému ľudských vzťahov a manželskej vernosti. Réžiu má Pavol Smolík. Druhá časť večera je „baletným príbehom“ detstva, dospievania a lásky v choreografi i a réžii Reony Sato. Pozrela sa na jeden z najkrajších starovekých príbehov Dafnis a Chloé očami dneška. Príďte oceniť majstrovstvo autora strhujúceho Bolera v jeho nie často uvádzaných dielach. Do konca aktuálnej divadelnej sezóny na programe len dvakrát 26. apríla a 6.

Vyjadrenie členov Činohry SND na predstaveniach v utorok 27. februára 2018
Publikované dňa: 28.02.2018

Pred predstavením Činohry SND Richard III. v novej budove a po predstavení Veselé paničky windsorské v historickej budove SND vystúpili účinkujúci a umeleckí pracovníci Činohry SND s nasledujúcim vyjadrením:

Dnešné predstavenie sme sa rozhodli ako prejav úcty venovať Jánovi Kuciakovi a Martine Kušnírovej. Násilná smrť novinára je pre spoločnosť vždy výstrahou. Okrem veľkej osobnej tragédie prináša zásadné ohrozenie piliera demokracie a slobody slova.

Každé i to najmenšie ohrozenie osobných slobôd môže stáť na počiatku udalostí, ktoré spoločnosť rozložia. Prestanú v nej platiť pravidlá a vytvorí sa priestor pre najnižšie ľudské pudy.

Chceli by sme vysloviť úprimnú sústrasť najbližším obetí, ako aj celej novinárskej obci a vyzvať všetkých, ktorí sa pohybujú vo verejnom priestore, aby sa začali správať zodpovedne a vážili každé svoje slovo.

Minútou ticha si, prosím, uctime obete neospravedlniteľného násilného činu.

Novým riaditeľom Činohry SND sa stal režisér Michal Vajdička
Publikované dňa: 03.01.2018

Generálny riaditeľ SND Marián Chudovský vymenoval od 1. januára 2018 za riaditeľa Činohry Slovenského národného divadla (SND) režiséra Michala Vajdičku. Nastúpil na post, ktorý od 1. januára 2013 zastával prof. Roman Polák, ktorý realizoval so svojím tímom zaujímavú dramaturgickú koncepciu, keď jednotlivé sezóny pomenoval a naplnil inšpirujúcim obsahom - sezóna hriechu, sezóna morálky budúcnosti, slovenská sezóna, sezóna zahraničných režisérov a pôvodných textov a súčasná sezóna klasiky. Vzbudil touto koncepciu veľký záujem divákov i odbornej verejnosti a v rámci piatich rokov pôsobenia na poste riaditeľa Činohry SND dovŕšil tak svoju víziu. Roman Polák odchádza na základe svojho rozhodnutia so zámerom intenzívnejšie sa venovať režijnej tvorbe.