Olga Bezsmertna

Olga Bezsmertna

Sopran

Od svojho debutu vo Viedenskej štátnej opere v sezóne 2014/15, kde vystúpila ako Rusalka po boku Piotra Beczalu a ako Rachel v Židovke popri legendárnom Eleazarovi Neila Shicoffa sa „veľkolepý hlas“ (ako ju nazval rakúsky denník Die Presse), ukrajinská sopranistka Olga Bezsmertna etablovala ako jedna z najpôsobivejších mladých operných speváčok súčasnosti.

Po absolvovaní Kyjevskej národnej hudobnej akadémie v roku 2010 a po skvelom víťazstve v súťaži „Neue Stimmen“ Bertelsmannovej nadácie v roku 2011 bola Olga Bezsmertna angažovaná ako členka súboru vo Viedenskej štátnej opere, kde spievala množstvo významných úloh, vrátane Grófky (Figarova svatba), Fiordiligi (Cosí fan tutte), Donna Elvíra (Don Giovanni), Pamina (Čarovná flauta), Liù ( Turandot ), Mimi (Bohéma), Mélisanda (Pelléas a Mélisanda), Tatiana (Eugen Onegin), Rosalinda (Netopier) a Alice Ford (Falstaff).

V roku 2015 Olga Bezsmertna debutovala na Salzburskom festivale ako Marzellina v novej inscenácii Fidelio (réžia Claus Guth a dirigent Franz Welser-Möst) po boku Jonasa Kaufmanna a Adrianne Pieczonka. Na salzburskom festivale vystúpila aj v Straussovej Die Liebe der Danae.

Pravidelne spolupracuje s významnými dirigentmi ako Valerij Gergiev, Adam Fischer, Alain Altinoglu, James Conlon či Christian Thielemann a opernými režisérmi ako Marco Arturo Marelli, Sven-Eric Bechtholf či Adrian Noble.

V sezóne 2021/22 Olga Bezsmertna účinkovala na koncertoch s Deutsche Radio Philharmonie Saarbrücken a Hessisches Staatsorchester Wiesbaden, vystúpila ako Ghita v koncertnej verzii Zemlinského Der Zwerg na festivale Georgea Enesca v Budapešti a debutovala v úlohe Diany v Cavalliho opere La Calisto v milánskej La Scale. Predstavila sa tiež ako Rosalinda v Netopierovi v Maggio Musicale vo Florencii, ako Grófka vo Figarovej svatbe v Bavorskej štátnej opere v Mníchove a ako Echo v Straussovej Ariadne na Naxe vo Viedenskej štátnej opere.