Başak Dilara Lakatos

Başak Dilara Lakatos

Klavierbegleitung - Korrepetition
Absolvovala hru na klavíri na Konzervatóriu Istanbulskej štátnej univerzity u profesora Sibela Atala Devrima. V roku 1999 ju prijali na Hudobnú akadémiu Franza Liszta v Budapešti, kde v roku 2004 získala bakalársky/magisterský titul v odbore kompozícia a klavír s vyznamenaním summa cum laude. V roku 2005 začala študovať na Conservatoire National Supérieur de musique et de danse de Paris pod vedením Itamara Golana, neskôr pokračovala v štúdiu elektroakustickej kompozície na IRCAM – Institut de Recherche et Coordination Acoustique/Musique v Paríži. Od útleho veku koncertovala po celej Európe, Izraeli a Kanade a spolupracovala s rôznymi skladateľmi a klaviristami, ako sú Jonathan Harvey, Brian Ferneyhough, Hugues Dufourt, Hanspeter Kyburz, Zoltán Jeney, Andrea Szigetvári, Roland Batik, Itamar Golan a Vitaly Margulis. Získala množstvo grantov a cien, ako napríklad Národnú cenu Junior Chamber International-Jaycees TOYP ako Vynikajúca mladá osobnosť roka 2004, grant z nadácie Koç Private Fund Grant, Eczacıbaşı, Nadia et Lili Boulanger International Centre, Liszt Academy of Music Composers’ Competition, International Piano Prodigy Competition for Mozart& Haydn interpretations, Goethe Institute Composition Contest (Canada& Germany). Vydavateľstvo EME Publish (Editions Musicales Européennes, Paríž) vydáva jej diela od roku 2006.
Jej baletný repertoár zahŕňa diela ako Don Quijote (M. Messerer), Korzár (A. M. Holmes), Labutie jazero (R. van Dantzig, T. van Schayk, P. Bart), Giselle (L. Lavrovsky a P. Bart), Luskáčik (W. Eagling, T. Solymosi), Spiaca krásavica (M. Haydeée), Flames of Paris (M. Messerer), Laurencia (M. Messerer), La Fille mal gardée (F. Ashton), Manon (K. MacMillan), Mayerling (K. MacMillan), Onegin (J. Cranko), Sylvia (L. Seregi), Sylvia Pas de deux (G. Balanchine), Theme and Variations (G. Balanchine), Čajkovskij Pas de deux (G. Balanchine), Grand Pas Classique (A. Gsovsky-Auber), Etudes (Landler), Snehulienka a sedem trpaslíkov (G. Harangozó), Zázračný mandarín (B. Bartók), Tanečná suita (B. Bartók), Trois Gnossiennes (Hans van Manen), Petite Mort (J. Kylián), Messa da Requiem (C. Spuck), Bovary (C. Spuck).
V rokoch 2011 – 2014 pôsobila ako operná korepetítorka, asistentka dirigenta a baletná klaviristka v Istanbulskej štátnej opere a balete. Následne pôsobila ako hlavná klaviristka/vedúca klaviristov v Maďarskej štátnej opere (2014 – 2022) a národnom balete a v Staatsballett Berlin (2022 – 2025). Od mája 2025 pôsobí v Balete Slovenského národného divadla.