Ján Husár
Ján Husár
Rodák z Banskej Bystrice v roku 2016 absolvoval odbor scénická a kostýmová tvorba pod vedením Jozefa Cillera a Petra Čaneckého na VŠMU v Bratislave.
S režisérom Matúšom Bachyncom spolupracoval už počas štúdia na VŠMU. Ich prvou spoluprácou po ukončení štúdia bola inscenácia Natálka (SND, Bratislava 2016), kde vytvoril scénické aj kostýmové návrhy. Ako scénograf a kostýmový výtvarník v jednej osobe sa podieľal aj na ďalšej inscenácii v SND – Kabaret Normalizácia alebo Modlitba pre Martu (2017). Ako scénograf spolupracoval s Matúšom Bachyncom aj na inscenáciách v Divadle Jána Palárika v Trnave – Ťapákovci (2017) a Vláda tmy (2018).
Ako kostýmový výtvarník spolupracoval na inscenácii Traja veteráni (SKD v Martine, 2017), Pasca na myši v (DJGT vo Zvolene, 2018), Nevera (Štúdio 12 v Bratislave, 2018), Meno (DAB Nitre, 2019), Matky (DJP Trnava, 2019), Hriech / Její Pastorkyňa (SND Bratislava, 2020), Milada (SND v Bratislave, 2020), Vlastníci (DAB v Nitre, 2020), Kým prídu Stouni... (SND v Bratislave, 2022), Tisícdeväťsto (Divadlo Nová scéna v Bratislave, 2022), Rozsobáše (DAB v Nitre, 2022) a Domov (DAB v Nitre, 2023) Ako scénograf spolupracoval s režisérom Romanom Polákom na inscenácii Cirkus Scapin (Mestské divadlo P. O. Hviezdoslava, 2018). S Tomom Cillerom spolupracoval na výtvarnej inštalácii pre inscenáciu Frankenschwein v priestoroch Pisztoryho paláca pre divadlo LUDUS. (2018).