Ilinca Ducin
Ilinca Ducin
Študovala na národnom choreografickom lýceu v Kišiňove, v Moldavsku, v roku 2012 absolvovala Baletnú akadémiu Viedenskej štátnej opery. Po ukončení štúdia nastúpila do Viedenského štátneho baletu – Volksoper vo Viedni.
Od roku 2015 pôsobí v Balete Slovenského národného divadla, v roku 2018 získala pozíciu demi sólistky. V repertoári Baletu SND stvárnila sólové úlohy, akými sú Temnota (Slovenské tance, ch. N. Horečná), Júlia (Romeo a Júlia – Tak ako včera..., ch. N. Horečná), Grušenka (Za hranicami hriechu/Bratia Karamazovovci, ch. B. Eifman), Kráľovná noci (BESS/Pocta Rudolfovi Labanovi, ch. Š. Ondrišová), priateľka Esmeraldy (Esmeralda, ch. V. Medvedev, S. Fečo/podľa M. Petipu), Veľké labute, Španielsky tanec (Labutie jazero, R. Avnikjan/podľa M. Petipu, L. Ivanova), Orient (Luskáčik, ch. R. Avnikjan, L. Ivanov podľa V. Vajnonena), Grand pas, Mladá cigánka (Don Quijote, ch. V. Medvedev , S. Fečo/podľa M. Petipu), sólo víly (Giselle, ch. R. Avnikian/podľa J. Perrota, J. Coralliho, M. Petipu), dueto (Osem dní v týždni/Beatles Go Baroque, ch. A. Ducin), Musica Istropolitana (ch. A. Ducin), Fragile (ch. A. Ducin), Carmen (Carmen and the Gipsy Devils, ch. L. Cmorej), Modrá víla (Z rozprávky do rozprávky, ch. J. Dolinský), Kmotra víla (Popoluška, ch. M. Corder), Manželka (The Concert, ch. J. Robbins), hlavné dueto (Murmuration, ch. E. Liang), sólo (Extravaganza, ch. Roman Novitzký). V rámci projektu Fashion Ballet ´24 stvárnila postavu ženy v duete Chvenie okamihu (ch. Nina Poláková) a ďalšie.