Laura Olivi pochádza z Talianska, žije v Mníchove a pracuje ako učiteľka, dramaturgička, režisérka a libretistka. Ako dramaturgička pracovala od roku 1987 do roku 2000 na Mníchovských komorných hrách (Münchner Kammerspiele), od roku 2001 do roku 2021 pracovala v Rezidentskom divadle v Mníchove (Residenztheater München). Od roku 2021 učí na Inštitúte pre divadelnú vedu na Univerzite Ludwiga Maximiliána v Mníchove a vedie pilotný projekt Autorská dielňa pre drámu a libreto (Autor: innenwerkstatt für Drama und Libretto).
V rokoch 2002 až 2020 vyučovala dramaturgiu na Divadelnej akadémii Augusta Everdinga (Theaterakademie August Everding).
1992 – 2007 scénické a jazykové naštudovanie recitatívov z inscenácií Bavorskej štátnej opery (hudobné naštudovanie Zubin Metha, Peter Schneider).
Vo vydavateľstve Hörverlag vychádzajú od roku 1997 okrem iného nasledujúce živé čítania ako audioknihy, pri ktorých je zodpovedná za text a réžiu: Homérova Odysea (s Thomasom Holtzmannom), Homérova Iliada, Vergíliov Aeneas, Ovídiove Metamorfózy, Alighieriho Božská komédia, Tristan a Izolda Gottfrieda von Straßburga, Parcival Wolframa von Eschenbacha, Poviedky Heinricha von Kleista (všetky s Rolfom Boysenom) a Utrpenie mladého Werthera J. W. von Goetheho (s Michaelom Maertensom).
Viedla množstvo scénických čítaní, okrem iných v roku 2006 v Bavorskej štátnej opere Denníky Roberta a Kláry Schumannovcov (s Juliane Köhlerovou a Stephanom Wilkeningom); v roku 2009 Pobrežie utópie od Toma Stopparda (so Sunnyi Mellesovou, Petrom Jordanom, Stefanom Hunsteinom, Alexandrom Khuonom) na Salzburských slávnostiach; 2015 – 2017 na festivale Ruhrtriennale Alighieriho Božskú komédiu, Peklo (2015), Očistec (2016), Raj (2017); 2018 Best Of Crazy Bavarian Anarchy, Achternbuschove divadelné texty live on Stage v Mníchovskom divadle Volkstheater k 80. jubileu Herberta Achternbuscha, s Majou Beckmannovou, Samouilom Stoyanovom (Mníchovské Komorné hry), Jonathanom Hutterom, Marou Widmannovou (Mníchovské ľudové divadlo (Münchner Volkstheater), Aurelom Mantheiom, Franzom Pätzoldom (Rezidentské divadlo Mníchov).
V roku 2016 inscenovala v koncertnom dome Tonhalle v Düsseldorfe svoje spracovanie textu k dielu Búrka od Jeana Sibelia, ktoré v júni 2021 v Opere v Grazi nanovo zrekonštruovala.
V rezidentskom divadle v Mníchove koncipovala a viedla v rokoch 2016 – 2019 divadelný projekt Svet/Javisko (Welt/Bühne), išlo o platformu pre medzinárodnú mladú dramatiku.
Jej projekt v Rezidentskom divadle Božská komédia Dante<>Pasolini (Inscenácia Antonio Latella) bol pozvaný na Berlínske divadelné stretnutie v roku 2020.
Pre operu Impresario Dotcom od Ľubice Čekovskej napísala libreto, premiéru inscenovala v roku 2020 vo festivalovej sieni Bregenzských slávností Elisabeth Stöppler.