Maroš Potokár

Maroš Potokár

Conductor

Maroš Potokár vyštudoval hru na husliach a dirigovanie na Košickom konzervatóriu. V štúdiách pokračoval na VŠMU v Bratislave, kde vyštudoval hru na husliach v triede J. Kopelmana a A. Jablokova a na JAMU v Brne, kde vyštudoval dirigovanie v triede R. Hališku a R. Štúra. Počas štúdia absolvoval tiež masterclass u Zsolta Nagya, renomovaného dirigenta a profesora Parížskeho konzervatória.

​Ako dirigent vystúpil s PKF - Prague Philharmonia, Filharmóniou Brno, Janáčkovou filharmóniou Ostrava, Filharmóniou Bohuslava Martinů Zlín, Moravskou filharmóniou Olomouc, Slovenskou filharmóniou, Štátnou filharmóniou Košice, Štátnym komorným orchestrom Žilina, Slovenským mládežníckym orchestrom, Národnou filharmóniou S. Lunchevici Kišiňov, s orchestrom Národného divadla Praha, Slovenského národného divadla, Národného divadla Košice, Národného divadla Moravsko-sliezskeho Ostrava a ďalšími.

Od sezóny 2021/2022 po úspešnom konkurze zastáva post  asistenta šéfdirigenta V. Sinajského v Janáčkovej filharmónii Ostrava, kde sa v priebehu uplynulých sezón podieľal na rade koncertých projektov a spolupracoval okrem šéfdirigenta s ďalšími dirigentskými osobnosťami ako D. Raiskin, V. Boreyko, L. Bringuier či K. M. Chichon.

Od roku 2013 sa v opere Štátneho divadla Košice postupne podieľal na inscenáciách Dialógy Karmelitánok (F. Poulenc), Rigoletto (G. Verdi), Falstaff (G. Verdi), ako aj na inscenáciách Bohéma (G. Puccini) a Hoffmanove poviedky (J. Offenbach), ktoré so súborom štátneho divadla hudobne naštudoval. Od roku 2017 spolupracuje aj s Národným divadlom Moravskosliezskym v Ostrave kde sa postupne predstavil v dvoch baletných inscenáciách /Traja Mušketieri (J. Kučera/P. Chalmer) a Coppélia (L. Delibés)/ a v opernej inscenácii Rozbitý džbán/Cisár Atlantídy V. Ullmanna. Taktiež v roku 2017 úspešne debutoval v Slovenskom národnom divadle (Mozart: Únos zo serailu), kde sa v sezóne 2018/19 sa podieľal aj na novej opernej inscenácii Don Carlo G. Verdiho. 

Ako huslista sa už počas štúdia stal v roku 2007 koncertným majstrom Štátnej filharmónie Košice, kde pôsobí dodnes, a s ktorou pravidelne vystupuje aj ako sólista. Bohaté skúsenosti získal aj vo viacerých komorných súboroch. Najvýraznejšie bolo jeho pôsobenie v Quasars Ensemble, Albrechtovom kvartete, Klavírnom triu Animé ako aj v klavírnom duu s Jordanou Palovičovou. V komorných zoskupeniach absolvoval množstvo koncertov na významných domácich i zahraničných pódiách (Česko, Maďarsko, Poľsko, Rakúsko, Nemecko, Švajčiarsko, Luxembursko, Bulharsko). V roku 2018 mal husľový recitál v komornej sále prestížneho Shanghai Oriental Art Center v Číne. Od roku 2014 bol umeleckým vedúcim komorného orchestra Musica Cassovia. Už vyše desať rokov trvá aj jeho práca zbormajstra v Košickom speváckom zbore učiteľov.