Pavol Remenár
Pavol Remenár
Pavol Remenár vyštudoval Pedagogickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave, kde bol členom a sólistom speváckeho zboru Comenius. V roku 1996 sa stal poslucháčom operného spevu na VŠMU (prof. Vlasta Hudecová). V tom istom roku zvíťazil na Medzinárodnej speváckej súťaži Mikuláša Schneidra-Trnavského. V roku 1999 postúpil do finále speváckej súťaže Lucie Poppovej. Už počas štúdia účinkoval vo viacerých komorných operných produkciách. Od septembra 2000 je sólistom Opery Slovenského národného divadla, kde debutoval v titulnej postave opery Wofganga Amadea Mozarta Don Giovanni (réžia Jozef Bednárik). O rok neskôr sa predstavil ako Belcore v Donizzettiho opere Nápoj lásky, naštudoval úlohu Figara v Rossiniho buffe Barbier zo Sevilly, ale aj Dandiniho (Rossini, La Cenerentola), Tomeša (Smetana, Hubička), Silvia (Leoncavallo, Komedianti), Marcella (Puccini, Bohéma), Grófa (Mozart, Figarova svadba). Pozornosť na seba upútal v titulnej postave Čajkovského Eugena Onegina a v kreácii Sharplessa v opere Madama Butterfly od Giacoma Pucciniho pod režijným vedením Petra Konwitschného. V roku 2006 stvárnil na doskách Slovenského národného divadla postavu Grófa v Mozartovej Figarovej svadbe v réžii Martina Hubu. O rok neskôr naštudoval titulnú úlohu vo Frešovej opere Martin a slnko (réžia Pavol Smolík) a neskôr postavu Harlekýna v opere Ariadna na Naxe od Richarda Straussa v inscenácii švajčiarskeho režiséra Dietera Kaegiho pod taktovkou rakúskeho dirigenta Waltera Kobéru. K výrazným kreáciám mladého barytonistu patrí Gluckov Orfeus v inscenácii poľského režiséra Mariusza Trelińského i Mozartov Papageno v produkcii Čarovnej flauty. Ďalšou postavou je úloha Valentina v Gounodovej opere Faust(réžia Gintaras Varnas), ale aj rola Jeleckého v Čajkovského Pikovej dámea postava Jochanana v Straussovej hudobnej dráme Salome a ďalšie.
Pavol Remenár je hosťom rôznych festivalov, venuje sa aj koncertnej činnosti a nahrávaniu nových operných diel, a tiež komorným piesňovým recitálom.
Z jeho najvýraznejších zahraničných úspechov treba spomenúť hosťovanie v titulnej postave opery Eugen Onegin v Lipsku (2010 – 2011) a v Štátnej opere Budapešť (2010 – 2013). V roku 2011 spieval v Opernhaus Zürich Goriančikova v Janáčkovej opere Z mŕtveho domu a v roku 2015 Šiškova v tom istom titule na doskách Národného divadla Praha.