Jana Wernerová vyštudovala herectvo na fakulte dramatických umení Akadémie umení v Banskej Bystrici v roku 2003 v ročníku Jozefa Adamoviča a Jana Přeučila. Počas štúdií herecky hosťovala v BDNR v Banskej Bystrici, DJGT vo Zvolene a v divadle Actores v Rožňave. Poukončení štúdia dostala angažmán v DJZ v Prešove, no istotu mesačného platu čoskoro vymenila za neistú tvorivú slobodu. V roku 2005 v Košiciach s kolegami založila nezávislé divadlo NA PERÓNE, v ktorom dodnes pracuje ako umelecká šéfka, režisérka, herečka, scenáristka a projektová manažérka. Všetky tieto profesie ju spájajú vo všestrannú divadelníčku, ktorou sa chcela stať už od detstva. S divadlom precestovala kus sveta a autorské inscenácie divadla videli diváci na festivaloch v Čechách, Poľsku, Maďarsku, Francúzsku, Anglicku, Švédsku, Bulharsku, Nemecku a na off Broadway v New Yorku.
Od roku 2008 bola autorsky, herecky a režijne súčasťou mnohých inscenácií, medzinárodných divadelných site-specifik performancií a niekoľkých pražských nezávislých produkcií.
2008 Something is red/ HRANICA - HATÁR / 2009 - 2013 Step by Step / RANY, / 2010 Kampa Sonáta / Útroby kravy / Get off / JRD’ART CAMP/ 2011 Periskop / Skutky a cesty / IN DA PARK / Korene / 2012 KOM-IN, CALLBOXES / 2013 Kék Veréb / X-APARTMENTS / 2016 Jak zabít Hamleta / 2017 Nemé kráľovné / 2018 Záhada tyče / F.Kafka - Premena / 2022 Pražské Quadriennale…
V roku 2020, po rokoch strávených v rezidenciách centier pre súčasnú kultúru, divadlo NA PERÓNE
otvorilo svoj stály priestor a začalo nadobúdať novú tvár. S tým je spojená aj nová dramaturgia a réžijná
poetika divadla, ktorú Wernerová vytvára najčastejšie v tandeme so svojím životným partnerom Petrom
Kočišom. Vo svojich predstaveniach, v ktorých sa ocitá v pozícii režisérky, autorky textu aj predstaviteľky
jednej z postáv, si pod drobnohľad berie osudy jednotlivcov zaseknutých v systéme, čím implicitne, s
nadhľadom a citom poukazuje na aktuálne dianie v spoločnosti. (Niekoľko skíc k vlastnej samovražde 2022, Dievča z morského dna 2022, Smutná správa zo smutnej krajiny 2024) Svojou tvorbou tiahne k súčasnému divadlu prepájajúcemu rôzne divadelné formy. Používa minimalistický, vnútrom silno podložený divadelný prejav, výrazné prepájanie slova s pohybom, rada zachádza do vôd fyzického, experimentálneho divadla.
Okrem divadla sa venuje písaniu poviedok a pôvodných rozhlasových hier pre deti i dospelých.
Momentálne si vzdelanie rozširuje na Katedre autorskej tvorby a pedagogiky pražskej DAMU, vyučuje na
konzervatóriu, lektoruje workshop komunikačných schopností Nebľaboc! a dokončuje svoju prvú knihu
poviedok.