Absolvovala Shizuko Soda Ballet School v Japonsku a Baletnú akadémiu Vaganovovej v Petrohrade (2001). V roku 2018 absolvovala štúdium choreografie na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Od roku 2004 pôsobí v Balete SND, od roku 2010 na poste sólistky.
V repertoári Baletu Slovenského národného divadla stvárnila sólové postavy, akými sú Pas de trois (Korzár, ch. V. Medvedev/podľa M. Petipu), Pas de trois, Veľké labute (Labutie jazero, ch. R. Avnikjan/podľa M. Petipu, L. Ivanova), Kvetinové sólo valčíka, Čínsky tanec (Luskáčik, ch. R. Avnikjan, J. Dolinský/podľa Vajnonena), Víla štedrosti a víla násilníkov, Briliant (Spiaca krásavica, ch. B. Juldašev), Víla štedrosti, Kanárik (Spiaca krásavica, ch. V. Malakhov), Solo víly (Giselle, ch. R. Avnikjan podľa J. Perrota, J. Coralliho), ruské dievčenské sólo (Serenáda, ch. G. Balanchine), Variácia Henrietty (Raymonda, ch. J. Chang/podľa M. Petipu), Kvet hrášku (Sen noci svätojánskej, ch. E. Frey), Starická (Ivan Hrozný, ch. L. Vaculík), Jar sólo (Štyri ročné obdobia, ch. J. Kudelka), Júliina priateľka, sólo dáma Montek (Romeo a Júlia, ch. M. Moricone), Anna Pavlova (Nižinskij – Boh tanca, ch. D. de Andrade), Duše – sólo (Romeo a Júlia – Tak ako včera..., ch. N Horečná) a sóla v baletoch Susto (ch. P. Lightfoot), Un ballo, Šesť tancov (ch. J. Kylián), Duende (ch. N. Duato) a Real time (L. Timulák), Murmuration (ch. E. Liang), Unlike (ch. Adrian Ducin).
Reona Sato je autorka choreografických diel Daphnis a Chloe (h. M. Ravel, 2017), Ombra mai fu/Balet & Fragile (2018), The fool on the hill/Beatles Go Baroque (h. P. Breiner, 2018), valčík z baletu Oskara Nedbala Hlúpy Jano (Galavečer k storočnici SND), A useless matter (h. Ryuichi Sakamoto, 2021).
Ocenenia:
Medzinárodná súťaž v balete mládeže v Nagoji (2002) – zlatá medaila. Medzinárodná baletná súťaž vo Varne (2002) – semifinále Národná baletná súťaž v Tokiu. (2003) – bronzová medaila.
Medzinárodná baletná súťaž vo Viedni (2004) – bronzová medaila.