Jaroslav Moravčík
Jaroslav Moravčík
Svoju profesionálnu dráhu začínal v SĽUK-u ako tanečník, neskôr tu zastával post choreografa, šéfa tanca i predsedu umeleckej rady. Pre SĽUK vytvoril osem celovečerných programov.
Sedem rokov pôsobil vo funkcii šéfa baletného súboru v rakúskom Mörbischi. Bol tiež zakladateľom a umeleckým šéfom US SLUKA a stál aj pri zrode Slovenského komorného baletu. Je držiteľom viacerých prestížnych ocenení za choreografickú i režisérsku tvorbu. Spolupracuje s mnohými profesionálnymi tanečnými a divadelnými súbormi a jeho choreografie sa stali pilierom aj veľkých zábavných programov Slovenskej i Českej televízie a tiež filmu. Momentálne pracuje ako umelec v slobodnom povolaní a vedie tanečnú skupinu Atašé, zameriavajúcu sa na produkciu modernej akusticko-tanečnej šou.
Choreografie Jaroslava Moravčíka nesú charakteristické znaky jeho tvorby: osobitý pohybový slovník, humor, neobyčajný zmysel pre rytmus, dynamiku a tanečný výraz. Rád využíva rekvizity i netradičné choreografické postupy. Dokonalé ovládanie folklórneho materiálu, ale i kánonu klasického a moderného tanca s dôrazom na rytmus môžeme vidieť v dielach, ako sú: Čertoviny, Zo srdca, Haravara, Čarovné husle, Genesis, Zlatá muzika (SĽUK), Maškarný bál, Hra o svätej Dorote, Don Giovanni, Rusalka, Dcéra pluku, Veselá vdova, Červená čiapočka, Boris Godunov, Svätopluk (Slovenské národné divadlo, Bratislava), Kubo, Limonádový Joe, František z Assisi (Nová scéna, Bratislava), Židovská noc, Rakúska noc, Nemecká noc, Talianska noc, Pod cudzou vlajkou (Divadlo Aréna, Bratislava), Luskáčik (Bratislavské bábkové divadlo), Od začiatku (Slovenský komorný balet), High Life (Divadlo Wüstenrot, Bratislava), Báthoryčka, Adam Šangala, Peter Pan, Búrlivé výšiny, Divotvorný hrniec (Divadlo Andreja Bagara, Nitra), Gypsy Roots, Viedenská krv, Čarostrelec, Žobravý študent, Modrá ruža, Polepetko (Štátna opera, Banská Bystrica), Bláznivý deň (VUS, Bratislava), Lýsistrata, Návšteva starej dámy(Divadlo Jozefa Gregora Tajovského, Zvolen), V rytme, Z rozprávky do rozprávky, Polepetko (Štátne divadlo Košice), Čierna mačka, Cimbal, tanec, husličky, Carmen a Don José, Miesto pre Rómov, Stratení ľudia, Kamene osudu (Divadlo Romathan, Košice), Živá krása (PUĽS, Prešov), Čardášová princezná, Cigánsky barón, Maugli, Pobozkaj ma, Katarína, Pa-di-pa-ré, Báthoryčka, Diagnóza I21, František z Assisi, Mária Antoinetta (Divadlo Jonáša Záborského, Prešov), Zvedavá rozprávka(Slovenské komorné divadlo Martin), Maco Maťo hľadá hniezdo (Divadlo Jána Palárika, Trnava), Cyril a Metod, Hviezdy folklóru (Bratislava), Balada pre banditu(Mestské divadlo Žilina).
České scény:
Šakalí léta, Kabaret, Zvonokosy, Šugar (DJM Ostrava), Čardášová princezna(Slezské divadlo Opava), Jedna noc na Karlštejně, Faust, Tři v tom, Veselé paničky windsorské, Hrátky s čertem, Nejkrásnější válka, Maryša, Romeo i Julia, Cesta kolem světa za 80 dnů, Nebe na zemi, Popelka, Sen noci svatojánské (Těšínské divadlo), Cikáni jdou do nebe (VČD Pardubice), Malované na skle (Divadlo loutek Ostrava), Manon Lescaut (Státni opera Praha), Cikánske kořeny (SD Ústí nad Labem)
Choreografie pre film:
Fontána pre Zuzanu 2, Let bocianov, Muzika, Cinka Panna, Jánošík.
Pracoval ako choreograf na 360-stupňovej multinacionálnej rockovej opere Pietro e Lucia.