Emanuele Sinisi

Emanuele Sinisi

Po absolvovaní školy umenia Pino Pascali v Bari sa presídlil do Ríma, aby pokračoval v štúdiu. Zapísal sa na Prvú školu architektúry Ludovica Quaroniho, kde v roku 2009 získal titul v odbore scénografia-výstavný dizajn-interiérový dizajn. V Ríme sa naďalej venoval výtvarnej činnosti, najmä maľbe, a zúčastnil sa na národných súťažiach grafiky a maľby. Po stáži na scénografických workshopoch nadácie Teatro dell’Opera v Ríme pokračoval v štúdiu digitálneho umenia, interakčného dizajnu a multimédií, pričom nadobudol špecifické zručnosti v oblasti informačných a komunikačných technológií.
 
V roku 2014 navrhol scénu pre inscenáciu opery Nabucco v Teatro Ponchielli v Cremone v réžii Andrey Cigni. Scénickými návrhmi inscenácie Simone Boccanegra slávnostne otvára opernú sezónu 2015/2016 v Teatro Verdi v Pise. Tam tiež navrhol scénu pre Triptych (Sancta Susanna od P. Hindemitha a Suor Angelica – Gianni Schicchi od G. Pucciniho) a Il capello di paglia di Firenze, obe v réžii Lorenza Maria Mucciho. V roku 2017 debutoval v Maďarskej štátnej opere s návrhom scény) pre inscenáciu opery Janko a Marienka od E. Humperdincka, réžia Rafael Villalobos. Navrhol scénu pre inscenácie opier Che originali! od S. Mayra a Donizzettiho Pigmaliona v rámci Festivalu Donizetti 2017 v Bergame – obe v réžii Roberta Catalana. Bol kurátorom site-specific scény Händelovej opery Acis a Galatea v réžii Rafaela Villalobosa v podmanivom Claustre del Carme v rámci festivalu Castell de Peralada 2018. V roku 2018 navrhol scénu inscenácie opery Falstaff pre Opera Lombardia, réžia Roberto Catalano. V roku 2019 debutoval v Teatro Municipale di Piacenza s návrhom scény pre inscenáciu opery Sila osudu v réžii Itala Nunziatu. V roku 2019 navrhol scénu pre La Dori Marc’Antonia Cestiho pre Innsbrucker Festwochen der Alten Musik, réžia Stefano Vizioli. V roku 2020 sa stal spolu s Rafaelom Villalobosom semifinalistom prestížnej medzinárodnej súťaže Ring Award. Navrhol scénu pre Catalanove naštudovanie opery Trubadúr pre sezónu 2019/2020 Ente Concerti Marialisa de Carolis zo Sassari v a pre inscenáciu Falstaff v réžii Leonarda Lidiho v Teatro Municipale di Piacenza. Bol autorom scény novej inscenácie Werther v réžii Stefana Vizioliho pre Opera Lombardia. S Rafaelom Villalobosom otváral sezónu 2020/2021 v Opera National de Montpellier s inscenáciou Rossiniho opery Barbier zo Sevily, navrhol scénu pre Mozartovu Così van tutte pre Teatro de la Maestranza v Seville a Marie od G. Alonsa, súčasnej opery v koprodukcii s Teatro Real Madrid a Teatro de La Abadia. V roku 2021 navrhol pre Auditorio de Tenerife scénu pre inscenáciu opery D. Cimarosu Il Matrimonio Segreto v réžii Roberta Catalana, ako aj pre inscenáciu Tosca v réžii Rafaela Villalobosa pre La Monnaie/De Munt v Bruseli v koprodukcii s Operau Liceu de Barcelona, Teatro de la Maestranza a Opera de Montpellier. Medzi jeho aktuálne scénické návrhy patria inscenácie Adriana Lecouvreur pre Teatro Regio di Parma v koprodukcii s Teatro Comunale di Modena a Teatro Municipale di Piacenza a La traviata pre Slovenské národné divadlo v Bratislave. V súčasnosti žije medzi Janovom a Benátkami, kde prednáša scénický dizajn na Akadémii výtvarných umení.