Ilaria Ariemme

Ilaria Ariemme

Ilaria Ariemme je všestranná milánska kostýmová výtvarníčka a tiež štylistka pre divadlo, televíziu a spoločenské podujatia – eventy. Narodila sa v roku 1982 v Turíne, neskôr sa presťahovala do Milána, kde vyštudovala scénografiu a kostýmové výtvarníctvo na Akadémii výtvarných umení v Brere.
 
V posledných rokoch pracovala na niekoľkých operných projektoch pre režiséra Roberta Catalana. V rámci spolupráce s Catalanom a scénografom Emanuelom Sinisi navrhla a vytvorila pôvodné kostýmy pre inscenáciu Il matrimonio segreto od Domenica Cimarosu pre Opera di Tenerife, ako aj pre inscenácie Verdiho opier Trubadúr pre Ente Marilisa De Carolis v Sassari a Falstaff, ktorá vznikla v koprodukcii Circuito Lirico Lombardo a Circuito Lirico Marchigiano.
 
Jaj tvorba pre Catalana zahŕňa aj inscenáciu Donizettiho opery Don Pasquale pre Teatro Massimo v Palerme v lete 2018. Navrhla tiež kostýmy pre diptych Donizettiho Pygmaliona a Che originali! Johanna Simona Mayra, pre Donizettiho festival v roku 2017. V roku 2018 pracovala s Catalanom na Verdiho komornej opere La traviata z produkcie Aslico (Como, Taliansko), neskôr vytvorila kostýmy pre Figarovu svadbu od W. A. Mozarta pre Antonínsku univerzitu v Bejrúte. V roku 2018 opäť pracovala ako kostýmová výtvarníčka na inscenácii opery Madama Butterfly od Giacoma Pucciniho (Aslico productions, 2017 Puccini Opera Pocket). Prv spolupracovala s Catalanom na príprave dvoch rôznych verzií a mizanscény Barbiera zo Sevilly od Gioacchina Rossiniho, pričom obe mali premiéru v Auditoriu Niccolò Paganini v Parme a v Kostole svätého Jozefa otcov jezuitov v Bejrúte.
 
V roku 2019 navrhla kostýmy pre inscenácie opier Sedliacka česť a Komedianti, obe v réžii Maria Paola Viano, pre každoročný festival Luglio Musicale Trapanese v talianskom Trapani.
 
V roku 2007 sa Ilaria Ariemme spojila s režisérom Andreom Chiodim a započali dlhodobú plodnú spoluprácu, ktorá viedla k niekoľkým činoherným predstaveniam, ako napríklad inscenácie diel Sen noci svätojánskej od W. Shakespeara z produkcie LAC (Lugano, Švajčiarsko), Euripidom inšpirovaní Trójania autorky Angely Demattè, Hecuba od Mariny Carr, Apologia od Alexiho Kaye Campbella a Beast on the Moon Richarda Kalinoskiho, všetky z produkcie CTB. Pod vedením Andreu Chiodiho spolupracovala aj na filme Fare Anima, kde vystupoval populárny taliansky herec Giacomo Poretti (produkcia Agidi); na inscenácii Skrotenie zlej ženy Williama Shakespeara z produkcie LAC; na Aischylových Peržanoch pre Teatro Due (Parma, Taliansko), Lung‘ me la Fabrica del Domm od Angely Demattè, ktorú uviedli v Miláne v auguste 2015 na terasách Duomo, ako aj na Jane z Arku od M. L. Spazianiho. Navrhla tiež kostýmy pre L’antica bellezza – Il mito di Elena od Gianniho Ritsosa (s talianskou divadelnou herečkou Elisabettou Pozzi).
 
K jej najnovšej tvorbe patria kostýmy k činoherným inscenáciám Carla Goldoniho La bottega del caffè v réžii Igora Horvata a Sei personaggi in cerca d'autore od Luigiho Pirandella v réžii Emiliana Masalu. Obe inscenácie uviedol LAC (Lugano, Švajčiarsko).
 
V posledných rokoch spolupracuje ako scénografka a kostýmová výtvarníčka s milánskou divadelnou spoločnosťou Teatro dei Gordi. Navrhla a vyrobila scénu, divadelné masky a kostýmy pre inscenáciu Sulla morte senza esagerare (cena Scintille v roku 2017), masky a kostýmy pre Visite (koprodukcia Teatro dei Gordi a Teatro Franco Parenti, Miláno) a kostýmy pre inscenáciu Pandora (koprodukcia Teatro dei Gordi a Teatro Franco Parenti), ktorá mala premiéru na 48. medzinárodnom divadelnom festivale Bienále Teatro v Benátkach v roku 2020.
 
Ako asistentka kostýmového výtvarníka spolupracuje s niekoľkými výtvarníkmi. Ako scénografka a kostýmová výtvarníčka sa podieľala na niekoľkých mládežníckych divadelných inscenáciách divadla Elsinor Teatro Stabile di Innovazione (Taliansko).
 
Ariemme spolupracuje s renomovanými eventovými spoločnosťami ako Studio Festi a BWS. Ako scénografka a kostýmová výtvarníčka sa podieľala na niekoľkých mládežníckych divadelných inscenáciách Elsinor Teatro Stabile di Innovazione (Taliansko).
 
Ako výtvarníčka bola Ilaria Ariemme aktívnou členkou medzinárodného projektu Platform 11+, ktorý navrhoval a vyrobil scénu, kostýmy a bábky pre inscenáciu What Light, ktorú režírovala Katie Posner v divadle Pilot. Uviedlo ju York Theatre Royal. Pracovala tiež na inscenácii Face me (réžia Lotte Lohrengel a Tom Bellerby), ktorú viedli v Plzni.