Ján Ptačin
Ján Ptačin
Ján Ptačin študoval architektúru na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave a Vysokom učení technickom v Brne a scénografiu na Vysokej škole múzických umení v Bratislave, kde sa v rámci doktorandského štúdia venoval téme svetelnému dizajnu. Počas štúdií absolvoval viaceré zahraničné stáže vrátane pracovného pobytu v Inštitúte svetelného dizajnu v Amsterdame. V súčasnosti pôsobí ako súčasť kreatívneho štúdia JaOnMi CreatureS so zameraním na tvorbu priestoru v oblasti architektúry, scénografie a svetelného dizajnu. Aktívne sa venuje pedagogickej činnosti na Divadelnej fakulte VŠMU, kde sa v roku 2019 habilitoval na docenta.
Scénografické riešenia navrhol pre viacero operných, činoherných a hudobno-pohybových inscenácií, performancií a eventov. Venuje sa taktiež navrhovaniu a projektovaniu architektonických objektov, pavilónov a interiérov. Medzi úspešné realizované projekty patrí napríklad scénografia a svetelný dizajn inscenácií Robin Hood v Divadle A. Bagara v Nitre, Otec v Štátnom divadle Košice, svetelný dizajn inscenácií Europeana v Slovenskom komornom divadle Martin, Hriech / Její pastorkyňa a Kým prídu Stouni v Slovenskom národnom divadle, scénografia trilógie WOW!, Únos Európy a Jób od združenia Debris Company, alebo napríklad svetelný dizajn jaskyne Dachstein Eishöhle v Rakúsku a jaskyne Natural Bridge Caverns v USA.